Peringer Könyvelő Iroda és Számviteli Tanácsadó Kft.

Biztonságban a cégem, biztonságban a pénzem...

Kapcsolat

1158 Budapest, Pestújhelyi út 21.

Mobil: +36-20/312-6850

e-mail: peringerkft@gmail.com

Nyitva tartás:

Hétfő-Péntek: 8.00 - 16.00

Az egyszerűsített végelszámolás új előírásai

2018.09.24.

Bt, Kft. és rt. is választhatja az egyszerűsített végelszámolást a cégtörvény 2018. július 1-jei változása szerint, nem kell hozzá ügyvédi képviselet, a kérelmet pedig nem a cégbíróságnál, hanem az adóhatóságnál kell előterjeszteni.

2018. július 1-től az alábbi legfontosabb változások lépnek életbe az egyszerűsített végelszámolással kapcsolatban:

• bármely cég számára él az egyszerűsített végelszámolás lehetősége, ha nem kötelezett könyvvizsgálatra,

• egyszerűsített végelszámolás esetén végelszámoló választására nem kerül sor, a végelszámolót terhelő feladatokat a cég vezető tisztségviselői látják el,

• az egyszerűsített végelszámolásának megindítását az adójogi szabályoknak megfelelően be kell jelenteni az adóhatósághoz, amely automatikusan értesíti a cégbíróságot, és az fog közzétenni a Cégközlönyben közleményt,

• ha a legfőbb szerv vagy az egyéni cég tagja az egyszerűsített végelszámolás megszüntetését és a cég működésének folytatását határozta el, a cég a határozat meghozatalától számított nyolc napon belül köteles ezt az adóhatóságnak bejelenteni, amelyről az adóhatóság a cégbíróságot elektronikus úton értesíti,

• az egyszerűsített végelszámolás befejezését a cég – az egyszerűsített végelszámolás lefolytatására nyitva álló határidő alatt – az adóhatóságnak jelentheti be, amelyről az adóhatóság elektronikus úton értesíti a cégbíróságot,

• a cég az adóhatósági bejelentéssel egyidejűleg köteles elektronikus úton, az E-ügyintézési tv.-ben és végrehajtási rendeleteiben meghatározott módon megküldeni a cégbíróság részére a 111. § (1) bekezdése szerint elfogadott vagyonfelosztási javaslatot, továbbá a 111. § (3) bekezdésében megjelölt határozatot (jogszabályban meghatározott iratminta alkalmazásával),

• az előzőekben foglalt értesítés és a cég általi iratbenyújtás megtörténte esetén a cégbíróság – a végelszámolás szabályszerű befejezése esetén – törli a céget a cégjegyzékből,

• ha az egyszerűsített végelszámolás helyett a cég köteles a végelszámolásra vonatkozó általános szabályok szerint eljárni, és ezen kötelezettségét nem teljesíti, kényszertörlésnek már nincs helye, hanem a végelszámolás befejeződik.